Projektet bestod av förhandsuppgifter innan resan ägde rum och i Riga en veckas språk- och kulturbekantskap i skolan och därefter inlärning i arbete (4-6 veckor) på olika företag och organisationer med olika uppgifter gällande livslångt lärande. Medieassistenter gjorde också en film för Marta föreningen i Riga under sin inlärningstid.
Innan studerandena åkte utomlands förberedde de sig i mottagarlandet i eTwinning där alla partners hade matat in uppgifter om sin stad, sitt land, kultur, utbildning, vanor mm. Finländska elever gjorde också en video om sin skola som sattes in i eTwinning.
Studerandena presenterade sig också kort i eTwinning-portalen i förväg så de hade bekantat sig med varandra innan de träffades ”face to face”. Materialet som producerats har varit en del av studier och har tagits hänsyn till i evalueringen i studiestigen.
Målet är att nu när inlärningsplatserna är bekanta att man kan ta ännu mera hänsyn till ecvet –principerna och kan bygga i studiestigen individuella och flexibla studiestigar från den studerandes utgångspunkt.
Projektet pågår i tre år så vi har gott om tid att utveckla användingen av eTwinning-portalen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti